Ne beauty příspěvek–typy na hororový večer

Dneska něco málo nekosmetického.

S přítelem pravidelně sjíždíme horory. Nebo spíš on si něco vymyslí, tak si to pustíme, on usne a já se na to dívám pak sama. A tak se mi rozšířil obzor duchařin a sbírka všeho možného, čeho se bojím…

Filmy nejsou řazeny podle žádného kritéria a ani se nejedná o super novinky, ale myslím, že pokud máte horory rády, určitě snad najdete v seznamu něco, co Vás zaujme :)

SINISTER

Tak tímhle to asi tak nějak začalo. První horor, u kterého jsem souhlasila, že se budem dívat (obvykle se dívám totiž na horory sama a pak si pustím třeba Dobu ledovou, při které “v klidu” usínám :) ). Když se konečně začal zjevovat Mr. Boogie, přítel usnul a já se na gauči hrůzou klepala sama… Nicméně film povedený, zajímavé rozuzlení (a další argument, proč nechci děti :) ). Ač nemám ráda vyvražďovačky, tady mi pár násilných scén a vyvražďování rodin nikterak nevadilo.

AMERICKÁ KLETBA

Výběr filmu byl na mně a jelikož najít film, který by nebyl naprostý odpad je docela nadlidský úkol a protože přítel je filmový kritik a jen tak něco se mu nelíbí, většinou nechávám výběr na něm. Nicméně občas tomu neuniknu a to je i tento případ. Film se řadí do kategorie “podle skutečné události”, ale… Jedná se o příběh z konce 19. století o rodině, na kterou si zasedl duch. K filmu mám spoustu výtek (proč se neodstěhovali??? žádný hon na čarodějnici??? kde je kněz, aby vysvětil dům??? a mnoho dalších), ale jako film na klidný večer to nebylo špatné. Jen jsem čekala větší prolnutí do současnosti, kterého jsem se bohužel nedočkala.

TEMNOTA

Starší film a ač ho mám doma už pěkně dlouho, dostali jsem se k němu teprv nedávno. Tady se nejedná ani tak o duchařinu, jako spíš o zlo a rituály. A pochopitelně, aby toho nebylo málo, prokletý dům. Pokud jste se doteď nebály tmy, možná po shlédnutí filmu změníte názor. Konec je totiž… Temný. Musím říct, že u tohohle filmu jsem cítila vzadu na krku nepříjemné mrazení a když večer zhasínám a jsem ve tmě, automaticky si na něj vzpomenu.

KLETBA Z TEMNOT

Hraničí to s jistou formou masochismu. Alespoň z mé strany. Poté, co jsme dokoukali Temnotu, pustili jsem si Kletbu z temnot (ano, chodíme spát hoooooodně pozdě). Další do sbírky: “podle skutečných událostí”. Film o tom, že byste si měly dávat pozor na to, jakou starožitnost si přinesete domů, aneb co se stane, když se v krabičce, která padla do oka malé holce, zabydlel zlý duch. Nebo ani ne tak zabydlel, jako spíš si ji vytvořil jako ulitu, přes kterou… Ale to bych prozradila moc :).

HRŮZA V CONNECTICUTU

Další hrozný dům. A chudák kluk s rakovinou, který si v novém domě vybere pokoj ve sklepě, aniž by tušil, co se ukrývá za dveřmi, které nejdou otevřít. Alespoň za začátku. Ale to, co se ukrývá za dveřmi není to nejhorší, co je v domě ukryto. Ale co byste čekaly, když se stěhujete do bývalého pohřebního ústavu, že?

KNIHA KRVE

Jakmile jednou začnou mrtví vyprávět svůj příběh, chtějí být vyslyšeni. V hlavní roli? Profesorka snažící se dokázat existenci nadpřirozeného světa a dům, kde se odehrálo několik vražd. Ano, opět dům. Rada? Nikdy nechoďte s fanatickou profesorkou dokazovat její teorie i když jim sami věříte. Mohly byste za to zaplatit víc, než si myslíte…

A ještě pár filmů, co jsem statečně absolvovala sama a které nejsou špatné.

ONI PŘICHÁZEJÍ

Noční děsy nemusí být tak nevinné, jak se Vám budou snažit namluvit. Kdysi dávno jsem chtěla projít terapií tmou, ale myslím, že na absolutní tmu už nemám odvahu…

SIROTČINEC

Tím jsem neprošla sama, dívala jsem se na to kdysi s Veru a těžko říct, která se bála víc. Krátce před koncem filmu jsem se sice bála, aby to nějakým “kouzlem a zázrakem” nepokazili, ale mé obavy byly zbytečné. Konec je skvělý jako celý film.

TEMNÉ VODY

Při hledání bytu myslím na to, že na mne nesmí působit panelák/bytovka/činžák… takovým dojmem, jak na mne působilo sídliště v tomhle filmu. A hlavně se mi nesmí na stropě objevovat mokré fleky…

DŮM V RŮŽÍCH

Ach, má srdcovka. Ano, opět strašidelný dům a ano, opět na motivy skutečné události. Pokud jste někdy slyšely o Prokletém domě Winchesterů, pak právě jejich dům a příběh vdovy Winchesterové byl lehkou předlohou brilantního díla ještě brilantnějšího spisovala  S. Kinga.

KLÍČ

Ano, ano, ano… opět dům se svým tajemstvím. Ale v tomhle domě je klíč, které odemkne všechny dveře. I ty, který by bylo mnohem, mnohem lepší se vyhnout i pohledem. Ale ne, zvědavá Kate Hudson neodolá a na litování je pak pozdě…

Další, co mám ráda, jsou například:

Oko, Zrcadla, Silent Hill, Zmeškaný hovor, Nezvaná, Ti druzí, Vrána…


Tak to by byla část hororů, jejichž shlédnutí na mne zanechalo jakýmkoliv způsobem otisk :).

Znáte nějaký? Máte vůbec horory v lásce? Případně jaký je ten Váš “nej”?

A ještě poslední filmy, které na nás už čekají v nb:

  • ZLOVĚSTNÉ TICHO
  • INSIDIOUS

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za každý Váš komentář, postřeh a názor :-)