Alpa… to není jen Francovka

Ahoj.

Už vás někdy tak hrozně bolela pata, že dojít ráno do koupelny, nebo vůbec vstát z postele, vypadalo jako nadlidský úkol? Pokud ne, upřímně vám závidím, pokud ano, čtěte dál, prozradím vám, co mi pomohlo.

Napřed se však v příběhu o zázraku musíme vrátit trošku dozadu a vypátrat příčinu. V mém případě je jasná: už jsem tu psala, že dělám na svatbách. Ty jsou na krásném statku. Na krásném VELKÉM statku, kde bar je dole a barmanka chodí přes dlouhou zahradu. Takže se tam hoodně nachodí. Mno a když pak jdete po dlouhé službě domů pěšky (4km do kopce), občas vás bolí nohy.

alpaBývá to však bolest, která přejde. Stačí dát třeba na 5 min nohy nahoru, namasírovat je… Prostě klasická “uchozenost”. Problém nastává, když tohle všechno absolvujete ve špatných botách. V mém případě to byly botasky. Jsem zvyklá na podpatky (jakékoliv velikosti), ale obsluhovat v nich jsem nechtěla. Už jen proto, že se chodí po trávě a když prší, nepovažuji podpatky za nejlepší kamarády.

Abych to zkrátila, lítáním sem a tam + v týdnu dlouhým stáním (opět v nevhodné obuvi…) jsem si pořídila zánět achilovky a šlach. Na pravé patě. Ze začátku jsem to ignorovala pomocí Brufenu, jenže ten po chvíli přestal působit a cpát do sebe pořád prášky jsem nechtěla.

Záchranu mi přinesla, jako již mnohokrát, mamka. Koupila mi totiž, jak už název prozrazuje, Alpu. Takovou, kterou jsem do té doby neznala.  Jedná se o masážní gel s kostivalem, který je podlitiny, zhmožděniny a výrony. A světe div se i na můj zánět.

Oficiální popis:

Je vhodný pro uvolnění svalstva a kloubů. Kostivalový extrakt svými účinky příznivě působí na podlitiny, zhmožděniny a výrony, napomáhá hojení zlomenin a vleklých poranění. Další účinné látky obsažené v gelu – kosodřevinová silice má antimikrobiální, prokrvující a protizánětlivé účinky, extrakt z hřebíčku má výrazné dezinfekční a místně znecitlivující účinky a extrakt ze zázvoru má hřejivé účinky a působí úlevu při kloubním revmatism (zdroj)

alpa2

Složení: kostivalový extrakt, kosodřevinová silice, extrakt z hřebíčku, zázvorový extrakt.

Obsah: 100ml

Cena: cca 40Kč, můj stál 44, ale viděla jsem i za 40…

open

Balení je z měkkého plastu, s klasickým vymačkáváním na dávkování. Víčko je odklápěcí, což oceňuji víc než než klasické šroubování.

Líbí se mi i po designové stránce kombinace růžové a fialové (jak překvapivé :) ) a velikost, která nepřekáží v kabelce a já tak můžu svého malého pomocníka stále při sobě (a že ho na svatby nosím).

Vůně balení je přesně taková, jakou byste čekali z popisu. Myslím, že by dutiny během rýmy pěkně protáhla, ale na druhou stranu není to nic extra silného.

Gel je na nohách příjemně chladivý, rychle se vstřebává, takže nemusíte dobu čekat, než se například obujete nebo než budete moct vstát a někam jít.

Účinky se u mne začaly projevovat po dvou dnech, začala jsem mazat ve středu večer a v pátek už jsem cítila podstatné zlepšení, které se projevovala jak ráno, že jsem mohla vstát, ale i během noci, kdy jsem se nebudila s každým dotekem paty (v nejhorším stádium mi vadila na noze i položená deka).

Samozřejmě vím, že to není zásluha jen gelu, ale také toho, že botasky nechci ani vidět. Vím, že i kdybych se mazala sebevíc (a že už i takhle se mažu docela dost, cca 4x denně), tak bez změny obuvi by to nebylo k ničemu.

ukázka

Gel je průhledný s lehce nažloutlým podtónem a tohle je zhruba množství, které používám nejen na patu a achilovku, ale i na nárt.

Malá zajímavost na konec: bolesti paty jsou rozšířenější, než by si člověk myslel a začínají mnohdy už od 8 let.

Co vy? Setkali jste se někdy s bolestí paty nebo chodidel obecně? Co vám pomohlo?

Mějte fajn začátek víkendu.

(pro zvětšení fotek stačí kliknout)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za každý Váš komentář, postřeh a názor :-)