Me and English aneb jak jsem v životě nejlépe využila cizí jazyk

Na serveru blogerky je nová výzva, které rozhodně nejde říct ne. Takže dnešní článek nebude ani trošičku kosmetický, zato bude pohledem do mého života. Tak trochu.

Když přemýšlím nad tím, jak jsem zatím nejlépe využila cizí jazyk, tak mě napadá mnoho věcí:

  1. přijímačky na SŠ i na VŠ – díky tenkrát perfektní angličtině jsem na jazykové části nahrabala plno bodů
  2. konverzace s cizinci + následné získání zahraničních přátel – na skype udržuju vztahy s lidmi z půlky světa a jak jinak než anglicky

my version

Ale největším využitím asi byla vždycky práce. Ať už jsem dělala kdysi na hotelu, kde bylo plno cizinců a já, tenkrát vyklepaná, jsem s hrůzou v očích musela mluvit. 2 dny jsem trpěla a bála se, že ať řeknu co řeknu, tak mi nebudou rozumět, budou mě mít za blba a podobně… 3. den, kdy jsem zjistila, že si obě strany rozumí jsem se oklepala úplně a se všemi cizinci naprosto suverénně konverzovala a ani mi nepřišlo, že anglicky, jak mi to přišlo přirozené.

Druhá pracovní zkušenost je z loňského léta. Jak už jsem tady na blogu psala, dělala jsem na svatbách – speciální svatební barmanka (a letos přes letní víkendy snad zase budu – skvělá práce pro stydlivky, jak se otrkat, rozmluvit a i poznat plno zajímavých lidí). Svatby tam byly převážně české, ale taky “míchané”.  Bylo tedy nezbytné opět mluvit. A jak jinak, než anglicky a to i na česko-německé svatbě. Bylo to za začátku náročné, protože německá angličtina je hrozně tvrdá, ale nakonec z toho byl jeden z nejlepších večerů toho léta. Po chvilce (a přiznám se, něčeho na kuráž .-D) jsem se opět rozmluvila a vše šlo jako po másle.

aaa

Co mě hodně mrzí je, že jsem teď poslední roky studium angličtiny hodně, hodně omezila a zanedbala. Domluvím se (kolikrát jsem pomáhala prodavačkám, když si nevěděly rady se zahraničním zákazníkem), nicméně už ne tak, jak bych ráda.  O tom, že jsem dřív ovládala i obchodní angličtinu raději taktně mlčím a jak to tu teď pročítám, je mi hrozně a mám chuť se hned na studium vrhnout.

Je plno jazykových škol. Každá nabízí něco jiného a člověk sám musí vědět, co hledá a co mu nejvíce vyhovuje. Třeba já se hodlám začít učit španělsky s rodilým mluvčím a ruštinu zvládám jako samouk. Ale na angličtinu bych ráda využila školu. Plánovala jsem, že bych začala až se trošku uklidní osobní život. A pak přišla tahle výzva, kde můžete získat kurz aj. Jako na zavolanou.

Jsem už poučená, že není všechno zlato co se třpytí a tak jsem se rozhodla prozkoumat, kdo že tu výhru na blogerkách nabízí.

Jazyková škola LITE (Life Improvement Through Education)

d7775620-9708-4592-901d-2e328e2c32e2_full

První co mě zaujalo je, že tato jazyková škola nabízí ukázkovou hodinu zdarma. Vždycky je tato nabídka skvělá, protože jedině tak zjistíte, jestli vám služby vyhovují. A je jedno, jestli se jedná o jazykovku nebo fitko. Vždy je dobré vědět, do čeho jdeme .-)

f07a19a3-d2cc-4344-b2bd-5b2d16d85cbd_full

(zdroje obrázků – klik na ně)

Další, co je super je, že hodiny nejsou o biflování gramatiky, ale že mluvíte. Jo, základy gramatiky je dobré znát, ale myslím, že to mluvení je přece jen důležitější. K čemu vám je, že umíte perfektně v gramatické teorii složit věty, když pak ale nejste schopni je vyslovit a ani jinak promluvit?

Skvělé taky je, že škola není jen v Praze. Najdete ji celkem ve 14 městech republiky. Mno a v neposlední řadě taky velký výběr nejrůznějších kurzů, ze který si vybere opravdu asi každý.¨

Jak jste na tom s jazyky vy? Kolika se domluvíte? Je nějaký, který byste vážně chtěli umět? U mne je to arabština a finština…. .-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za každý Váš komentář, postřeh a názor :-)